Saturday, September 8, 2007

Skole start, MC Hammer og Fest......

Siden sidst.... Ja, nu har jeg efterhånden boet på ISH i en uges tid og jeg er faktisk super glad for det. Det er lidt ligesom at flytte ind i et kollektiv eller et mindre kollegie, og jeg har efterhånden fundet ud af at det jeg for sværest ved er at finde tid til rent faktisk at åbne mine bøger så jeg kan bestå mine eksamner. Det er et meget social hus så der sker noget 24/7.

Skole start..... Faktisk OK, men det er sku noget anderledes end den måde vi laver tingene i DK. Men jeg skal nok lige bruge et par måneder til at evaluere om jeg kan lide undervisningen eller ej. En ting er i hvert fald helt sikkert jeg kommer ikke til at kede mig, opgaverne vælter allerede ned over mig..... Jeg prøver konstant at minde mig selv om at jeg rent faktisk er her for at studere og ikke blot lege turist. Jeg har fire fag herovre og de tre af dem virker til at være super gode med kompetente undervisere og motiverede elever. Det sidste fag er noget der hedder Project Management, fagligt er det latterligt og undervisere er en komplet idiot..... Han bruger det meste af en undervisningsgang med at fortælle vittigheder og andre komplet latterlige ting. Samtidigt er han af den opfattelse at hvis man som jeg er udvekslingsstudent er det ensbetydende med at man som en selvfølge ikke kan snakke og forstå engelsek........ Ret fedt når han fem gange i løbet af en time henvender sig kun til mig for lige at forklare den mest basale pointe en ekstra gang..... "Theis did you uderstand that, a project manager is a person"..... Fedt..... Nå men fuck det.....

Torsdag aften var jeg til undervisning nede i centrum af DC og da timen var ved at være forbi, sagde min underviser at vi nok hellere måtte stoppe en halv time tidligere fordi MC HAMMER spillede på en åben scene lige ved siden af..... Så vi pakkede vores ting og nåede lige at få set det verdens kendte hit..... HAMMER TIME. Han hittede tilbage i slut 80érne. Billedet stinker men jeg uploader det sku alligevel!



Nå men igår var der så velkomst weekend og så stod den på BBQ og party. Festen blev holdt i vores have og der blev selvfølgelig drukket en pilsner eller to. På billeder er jeg vist igang med at hjælpe en anden dansker; Ali med at fortælle om dansk kultur og snaps......



Det blev lidt sent og vi endte på en rimelig fancy Club, hvor folk var mega smarte og musiken stank, men de serverede alkohol og så kan selv den dårligste bar/club blive morsom.... Smækker lige et par ekstra billeder fra festen op..




Nå men der er lørdag nu, skulle egentligt há læst det meste af dagen men Lars fandt et sted på nettet hvor vi kunne se fodbold, DK-SE så det blev ikke til det vilde. Så imorgen skal der kul på..... Men iaften smutter vi nok lige ud og får en lille en..... SES ....

1 comment:

Stine said...

Hej min dejlige kæreste.

Selvom jeg ved du har det godt og sjovt, så synes jeg alligevel at du lige skulle have en hilsen her på din blog. Det er fedt at se billeder fra hvor du er og hvad du laver. Og alle ser rigtig søde ud!
Glæder mig til at se og læse mere.

møs møs